miércoles, 13 de abril de 2016

Reprenem les classes amb energia!

Per començar la primera sessió després de les vacances, recordem la zarrada de l’Ateneu popular de 9 Barris, fem una xicoteta reflexió del que ens va parèixer, amb diverses idees. Al nostre grup ens pareix que es un projecte molt bo, a més ens sorprèn les ajudes que reben per part de l’ajuntament a través de diferents subvencions i també que ajude als mes menuts del barri a conèixer la gran diferencia de cultures que hi ha.
Com ja sabem, es hora de que comencem a plantejar el nostre PROJECTE EDUCATIU, per començar a tractar d’aquest tema cada grup ha de realitzar una exposició de les idees que té. Alguns grups tenen molt bones idees, però moltes vegades es centrem en les activitats que anem a fer en tal de en tot el conjunt del projecte.  El nostre grup decidirem que volíem tractar el bullying amb un xicotet teatre al municipi de Tavernes de la Valldigna, però el nostre professor ens aconsella que es un projecte molt lent i cost, així que decidim plantejar-s’ho.

L’endemà, per començar la classe  del dia 8 d'Abril, parlem de com s’ha de realitzar l’anàlisi del context.  Està compost  per:

- DESCRIPCIÓ:  Té com a objectius saber que hi ha i quines carències i necessitats té.
- PERCEPCIÓ SOCIAL :  L’objectiu principal es conèixer les percepcions que té la pròpia societat sobre la seua realitat.
- INTERPRETACIÓ :  Objectiu de saber quina es la realitat i perquè es així, es a dir, realitzar una lectura crítica, a més, d’una presa de consciència.
- ALTERNATIVES : L’objectiu es dissenyar possibles actuacions i intervencions i per altra banda formular objectius.
- AJUST : El seu objectiu es ordenar necessitats i preplanificar l’acció.

Una vegada comentat com s’ha de realitzar l’anàlisi del context, el nostre grup decidim plantejar-s’ho com havíem comentat l’altra classe el nostre projecte. Finalment després de parlar en Carles i que aquest ens guiarà un poc decidim que ho anem a fer enfocat a la tercera edat, un projecte on tractem de fer activitats educatives per a la tercera edat segons les necessitats d’aquest col·lectiu en la localitat de Tavernes de la Valldigna. Realitzem una xicoteta recerca de la població que hi ha al poble i decidim que hauríem d’entrevistar a la treballadora social, així que concretem una cita amb ella, per veure les característiques i necessitats que pot haver.

Aquest treball ens pareix prou interessant i important, sobre tot la part de l’anàlisi del context perquè haurem d’utilitzar-la prou en el nostre futur, per poder fer estudis i projectes de diferents tipus, encara que d’altra banda ens pareix costos i amb molt de treball, amb el que haurem d’organitzar-se bé per realitzar un bon Projecte Educatiu.


Miriam Guillot 


No hay comentarios:

Publicar un comentario