En aquesta classe del 4 de Març, començarem parlant de les experiències de les ciutats educadores, on cada grup hem comentat l’experiència que més ens ha agradat i/o ens a paregut interessant. A nosaltres ens han agradat dos en particular, un que s’anomena “Comida escolar ecológica” i l’altre “La Tarjeta POP”.
El que s’anomena “Comida escolar ecológica”, que s’ha realitzat en una ciutat de França, i tracta de millorar la salut dels xiquets en els menjadors de les escoles públiques mitjançant la introducció de més fruita, verdura i menjar amb menys matèria grassa d’animal i/o industrial, a més aquest projecte també tracta de millorar l’economia de la ciutat, mitjançant la contractació de persones en situació de vulnerabilitat social, i per últim, també tracta de millorar la cohesió social mitjançant la reducció dels costos per a les famílies amb ingressos més baixos, per tal de que tots puguen tindre una alimentació de qualitat.
El segon projecte que ens va parèixer molt interesant és l’anomenat “La Tarjeta Pop” que es va realitzar també en una ciutat de França, el qual tracta de millorar la integració i participació dels joves de la ciutat mitjançant diferents accions ciutadanes com per exemple, ajudar als més menuts a realitzar els deures d’escola o fer companyia a les persones majors que es troben soles, i per compensar-los els joves obtenen una targeta la qual ofereix diversos avantatges, com per exemple descomptes en activitats d’oci.
Mitjançant la visió d’alguns projectes de ciutats educadores, hem vist que fora de l’escola també es pot seguir educant, i que les ciutats poden ser espais per millorar l’educació de les persones i la seua participació, i també, mitjançant aquests projectes, les entitats associatives també poden participar compartint els seus projectes.
En l’altra part de la classe hem iniciat la unitat 4 per tal de començar a pensar ja en el projecte. Hem vist que per començar un projecte és molt important entendre el context i analitzar el lloc on es va a treballar. Per tal de fer un anàlisi del context s’ha d’anar al lloc i analitzar a les persones que van a formar part del projecte i el territori. A més, és molt important que en el projecte estiga l’opinió de les persones, ja que aquestes forment una part fonamental.
Per acabar, una de les coses que digué el professor que ens agradà molt, es que moltes vegades no és necessari crear un projecte de nou, sinó que pots agafar parts o característiques d’altres projectes ja realitzats i adaptar-les al teu.
Salut Galiano Giménez
No hay comentarios:
Publicar un comentario