- En aquesta sessió vam començar el power del Tema 1, explicant si és més convenient utilitzar la paraula intervenció o acció socioeducativa, del qual destacava un autor, en concret Úcar, X., que defensa la utilització de la paraula intervenció socioeducativa més que l’acció, però aquest també anomena que la intervenció sempre es troba acompanyada per una acció.
Com a crítica, es va anomenar en classe, que parlar d’intervenció ens pot dur a pensar que estem fóra de l’acció, sí que actuem, però la idea que duu la paraula és actuar fóra d’alguna cosa, mentre que parlar d’acció solament formes part del procés d’actuar.
És interesant veure distints punts de vista sobre una paraula, hem de saber-les i saber interpretar-les cadascuna d’elles.
- Després entràrem en l’explicació dels models d’intervenció socioeducativa, com són els de caritat, justícia social i inclusió social.
En primer lloc, el model de caritat no inclou l’educació perquè no vol canviar alguna situació sinó sols ajudar. Aquells que tenen diners, voluntàriament donen diners a les persones que tenen necessitats.
El model de justícia social, en segon lloc, naix a partir dels moviments obrers. Professionalitza la intervenció, és a dir, comencen a aparèixer els psicòlegs i les psicòlogues socials, els treballadors i treballadores socials, com també els educadors i educadores socials. El seu objectiu és la desigualtat social, és a dir, actua en contra de la desigualtat social.
En tercer lloc, donant per finalitzada la classe, s’explica el model d’inclusió social, en el que actua a favor de l’educació social. No s’actua sols en l’àmbit social, també en el cultural. S’ha de canviar en el sentit d’entendre el món, és a dir, canviar la cultura és canviar la manera de veure el món, per exemple, dir persones amb diversitat funcional en compte de minusvàlids.
Els models de justícia social i inclusió social són els que més ens acompanyen en la nostra professió. El model d’inclusió social, personalment al nostre grup, el portem molt a la pràctica, no professionalment però sí interactuant amb la gent, amb la societat. Per exemple, el exemple que es va anomenar en classe sobre els “minusvàlids” ho realitzem en el nostre entorn social.
Ainhoa Jareño
No hay comentarios:
Publicar un comentario